Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak udělat 1000 kliků za 40 minut (část první)

10. 11. 2016 18:15:25
Nejsem žádný sportovní maniak a v posilovně trávím přesně nula sekund času. Ke klikům jsem se dostal prostě tak, že při práci sedím na zadku a tělo trpí.

Od jara do podzimu to není tak hrozné, na zahradě je pořád nějaká práce a tělo je pravidelně v pohybu, jenže co zima. Přemýšlel jsem o návratu ke sportu mého mládí, volejbalu, jenže ten vyžaduje pravidelnou účast a to sám nemůžu nabídnout. S mou prací hodně cestuju a pokud se mám něčemu věnovat pravidelně, musí to být možné dělat kdekoliv.

Kliky lze dělat kdekoliv. Jenže proč je vůbec dělat, to chce pořádnou výzvu, jinak opět zvítězí moje dobrá známá prokrastinace. 1000 kliků je pořádná výzva a tak dostala šanci.

Byla to dlouhá cesta, plná slepých odboček, ale nakonec jsem tuhle výzvu pokořil. Dokonce si myslím, že mám obecně platný návod pro každého, kdo by ji chtěl následovat. Vyžaduje jen velkou trpělivost, jako asi každý cíl v životě. Pokud má člověk dobrý směr a nepřestane dělat malé kroky vpřed, tak je úspěch jen otázkou času.

Varuju předem, že ještě větší problém než začít, je dokázat skončit. Mé plány najít si úplně jinou výzvu hned jak naplním tuhle, vzaly za své asi 3 týdny po zdolání tisícovky. Takže teď jsem zpět s novou výzvou 1500 kliků za 40 minut. Je těžké to vysvětlit. Tak nějak jsem nedokázal všechny ty nebohé kliky najednou opustit. Ta odpovědnost. Prostě jsem se musel vrátit. A ten pocit štěstí, když jsme se zase našli, ani nejde popsat. Už je nikdy neopustím.

Tolik pro úvod, pokud vás mé šílenství neodradilo, jsem připraven sdílet postup jak na to.

Nebude to vyloženě kuchařka, protože pracujeme s lidským materiálem a ten má tu věčnou tendenci nad vším bádat a hledat ve všem nějaký filozofický přesah. Zkusím se krotit, ale nic neslibuju. Začínáme teď.

Naprostá většina změn v našem vesmíru neprobíhá lineárně v čase, ve skutečnosti se střídají období stagnace s prudkými skoky vpřed. Přesně takhle to funguje s naší výkonností. Nečekejte pravidelný růst.

Tohle je klíčová informace pro náš start. Nejdřív musíte znát své aktuální maximum a od něj se odvíjí plán. Plánem je postupně přidávat zátěž s tím, že skok vpřed dorazí dřív než my narazíme na své maximum. Narazit na své maximum bolí a demotivuje. Cílem je tomuto se vyhnout.

Krok číslo 1) Poznej své maximum
Postup je prostý, kdo si není jistý co je to klik, ať si vygooglí nějaké youtube video. Aby nedošlo k záměně s podobně znějícím slovem click (viz diskuse pod článkem) přidávám odkaz https://cs.wikipedia.org/wiki/Klik. Osobně dělám variantu na wikipedii zvanou "úzký klik".

Cílem je dělat poctivé kliky tak dlouho, dokud se ruce nepodlomí a mluvidla se nerozplesknou o podlahu. To je pravé maximum, můžete to trochu ošidit a skončit o klik dřív.

Další metodika byla vyzkoušena pro počáteční maximum 15, ideálně 20 a víc. V případě menšího čísla můžete samozřejmě pokračovat, ale je to bez záruky. Možná existují lepší postupy, jak se nejdřív dostat na 20 a pak se vrátit sem. To už je na vás.

Jak jsem naznačil výše, začínat na svém maximu není dobrý nápad. Ideální je začít na 75% maxima. Takže Maximum krát 0,75 to je číslo ze kterého se bude odvíjet náš plán.

Jak často a kdy
Zjistil jsem, že optimální je dělat kliky dvakrát týdně. Experimentoval jsem i s tím dělat je jen jednou týdně, což fungovalo dobře do 500 kliků, ale na 1000 to nestačí. Jiná další fyzická aktivita v týdnu je vítána, ale nezkoušejte přidávat další trénink kliků. V tomhle případě je více méně, vyzkoušeno, věřte.

Osobně chci mít volné víkendy na jiné věci a mám rád fixní plán, takže dělám kliky v úterý a v pátek. Nejlepší čas pro mě je kolem poledne, ale ráno nebo večer funguje taky.

Tréninková lekce
Ideální čas jednoho tréninku je 40 minut. Vždycky je rozdělen do 10 sérií. Pokud s kliky začínáme, začneme v první sérii na zmíněných 75% maxima a v dalších sériích ještě ubíráme. Časem tohle sestupné schema budeme měnit na jiné. Schema tréninku definuje tréninkový plán, jeden ze základních nástrojů této metodiky Základních nástrojů je pět a to je přesně téma příštího dílu.

Prozatím nezačínejte a čekejte na pokračování. Prvním cvičením je trpělivost.

Následovat budou články:
2. Základní Nástroje
3. Milníky
4. Příručka přežití

Pak se uvidí co dál

Příští díl čekejte po víkendu

Autor: Lubomír Kamenský | čtvrtek 10.11.2016 18:15 | karma článku: 17.18 | přečteno: 641x

Další články blogera

Lubomír Kamenský

Sobotka vyložil karty na stůl

Premiér Sobotka se pochlapil a na radu svých amerických poradců předvedl své volební trumfy. Pryč je všechno pokrytectví. Sobotka otevřeně přiznává, že úspěšní lidé nikdy nebudou volit ČSSD.

25.2.2017 v 18:21 | Karma článku: 37.63 | Přečteno: 1733 | Diskuse

Lubomír Kamenský

Sjednotitel AntiBabiš

Snaha eliminovat příliš úspěšného Babiše z politiky sjednocuje českou politickou scénu z leva doprava. Společný nepřítel opět zafungoval a ve sněmovně znovu po letech zavládla jednotná fronta politických stran.

20.12.2016 v 9:37 | Karma článku: 24.72 | Přečteno: 637 | Diskuse

Lubomír Kamenský

Sobotka ruce pryč od straníků

Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka konečně otevřeně představil své pojetí odpovědnosti sociálního demokrata v politice.

16.12.2016 v 15:52 | Karma článku: 35.46 | Přečteno: 958 | Diskuse

Lubomír Kamenský

Sobotka v pasti a impotentní pravice

Sobotkova levicová mobilizace v očekávání hrozícího volebního debaklu znovuobjevila zapomenuté Špidlovy zdroje. Na druhé straně kopce se pravicová kára mizérie odevzdaně sune dolů tažená jedním kulhavým oslem jménem AntiBabiš.

13.12.2016 v 9:33 | Karma článku: 30.21 | Přečteno: 949 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Jiří Nohava

Hoď a běž.

Fotbalovou veřejností probublává akce zklamaného slávisty, který v návalu emocí v sobotu po nepříliš vydařeném zápase u zelenobílých sousedů vrátil na trávník dres hozený tureckým hráčem hostů, Halilem Altintopem.

21.8.2017 v 17:15 | Karma článku: 9.70 | Přečteno: 232 | Diskuse

Lukáš Handl

Zbrojovka Habance jen tak neodvolá. Přišla by totiž o důležitého sponzora

V roce 2016 vystřídal úspěšného trenéra Kotala, který tým dovedl na krásné šesté místo. Habanec sliboval ofenzivní fotbal, místo toho loni přišlo 12. místo v tabulce, a letos to vypadá na ještě větší ostudu. Vedení to ale nevadí..

21.8.2017 v 13:54 | Karma článku: 17.77 | Přečteno: 864 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Gólová premiéra Tomáše Pekharta v první lize

Desátého srpna jsem na svém blogu informoval, že fotbalista Tomáš Pekhart, který od července hraje za Hapoel Beerševu, vsítil v Izraeli svůj první gól.

19.8.2017 v 23:05 | Karma článku: 5.45 | Přečteno: 139 | Diskuse

Tomáš Vlasák

Serie A: 1. kolo

Italská Serie A začíná svým prvním kolem už tento víkend a hned v úvodu se dají najít pro tuto soutěž některé zajímavé tipy.

17.8.2017 v 8:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 47 | Diskuse

Jiří Kukal

Fotbaltrip 8. díl - Teplická Stínadla

V Severních Čechách v široké kotlině mezi Krušnými horami a Českým středohořím se nachází lázeňské město Teplice, které mají okolo 50 tisíc obyvatel a jsou známé také svým fotbalovým klubem FK Teplice.

16.8.2017 v 16:32 | Karma článku: 5.02 | Přečteno: 135 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 840

Datový analytik a zahradník

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.