Jak udělat 1000 kliků za 40 minut (část třetí)

25. 11. 2016 14:44:50
Minulý díl, zdá se, odradil většinu zájemců. Nicméně držím se zásady, že slovo dělá chlapa a v tom dnešním všem zbývajícím popíšu svých 5 milníků na cestě k tisícovce kliků.

Tento článek přímo navazuje na úvodní díl a druhý díl

První milník: Nikdy nepočítat víc než do desíti

Minule jsem se snažil vysvětlit svůj přístup k počítání kliků. Jeho základem je nikdy se neupínat na celkový počet kliků, který mě čeká. A soustředit se jen na počítání od jedné do desíti. Dám přece deset kliků a pak se uvidí. Dám přece deset kliků a pak se uvidí. Dám přece deset kliků a pak se uvidí. Asi nějak tak :) (můžete začít s variantou "ještě jeden klik" pokud je deset příliš)

Samozřejmě nakonec musíte udělat celkový plánovaný počet, ale je potřeba si najít svou cestu jak se tím číslem nenechat deptat.

Kouzlo toho přístupu jsem objevil velmi brzy a myslím, že bylo základem mnoha mých úspěchů nejen při dělání kliků. Souvisí to se schopností přepínat se mezi strategickým a taktickým plánem. Tyhle dvě úrovně se nikdy nesmí vzájemně míchat. Buďto máte odstup a řešíte strategii nebo se ponoříte do akce a veškerá pozornost je na taktice. Jste obojí generál i voják v poli, ale nemůžete být obojím současně.

Druhý milník: Pevná doba tréninku

Tohle poznání bylo jako přidání tryskového motoru namísto vrtule. Hodně dlouhou dobu se mé tréninky prodlužovaly s tím jak jsem přidával víc a víc kliků. Časem takový trénink trval i přes dvě hodiny. A nejspíš bych to prodlužoval pořád dál. Vůbec mě to netrklo. Ta změna přišla náhodou. Když jsem jednou zase tradičně začínal s kliky po letní přestávce, poskládal jsem si svůj první tréninkový playlist.

Pro deset sérií kliků, deset písniček. Vlastně mi to na začátku vůbec nedošlo, ale ty písničky nebyly natahovací a tak, jak jsem přidával kliky, musel jsem je zrychlovat a zkracovat přestávky mezi sériemi, tak aby se vždycky jedna série i s přestávkou vlezla do jedné písničky.

Moje teorie je taková, že dokud jsem mohl s více kliky libovolně prodlužovat přestávky, nebylo tělo vystaveno žádnému tlaku na zvyšování výkonnosti. Teprve při zavedení pevného časového rámce a růstu zátěže, muselo tělo reagovat a zrychlovat svou schopnost regenerace mezi sériemi. Nevědomě jsem začal využívat výhod intervalového tréninku.

Třetí milník: Kliky je nutné dělat celý rok

Asi to nezní nijak převratně, ale tohle poznání mě stálo nejvíc času. Trvalo skoro 4 roky než jsem pochopil, že pokud budu dělat kliky jen od podzimu do jara a přes léto si dám přestávku, tak se budu pořád vracet zpátky na začátek.

Stále jsem měl pocit, že v létě mám tolik aktivit a fyzické práce, že na kliky už nebudu mít energii. Nakonec jsem zjistil, že kliky fungují mnohem líp jako doplněk k pestré ostatní aktivitě než jako aktivita jediná a že energii neberou, ale naopak přidávají a všechno jde tak nějak lépe.

Čtvrtý milník: Další fyzická aktivita

Už jsem to nakousl v předchozím milníku. Kliky fungují lépe když máte i jinou fyzickou zátěž. Tisícovku kliků jsem dorazil v období kdy jsem se pustil do kopání závlahového systému na naší zahradě viz můj minulý blog Óda na kopání jámy. Tehdy jsem objevil kouzlo synergie kopání a dělaní kliků, obojí šlo najednou mnohem snadněji.

Moje přirozená představa, že jedna aktivita omezuje druhou, byla chybná. Ony se perfektně doplňují a jedna posiluje druhou..

Pátý milník: Obrácená pyramida

Už jsem o ní psal v předchozím díle, ale nemůže chybět ve výčtu mých milníků. Teprve po tomhle objevu jsem byl připraven zdolat 1000 kliků. Ve chvíli kdy pevná délka tréninku začne zrychlovat regeneraci vašeho těla je nejvyšší čas nahradit sestupné schéma tréninku obrácenou pyramidou. V první polovině sérií počet kliků klesá, ve druhé polovině začne počet kliků zase růst.

Později jsem si začal přidávat speciální bonus, v úplně poslední sérii zkusím udělat ještě víc kliků než mám v plánu. Prostě po dosažení cíle jedu dál do padnutí. Z nějakého zvláštního důvodu se na tenhle konec vždycky moc těším. Chce to hodně brutální písničku na závěr. Viz můj playlist v předchozím díle.

Následovat bude poslední díl. Příručka přežití. V ní bych chtěl dát dohromady seznam triků, které přijdou na řadu ve chvíli, kdy si myslíte, že jste na konci sil, narazíte na zeď a dál už to nejde.

To je kritická chvíle, která bude pravidelně přicházet. Většina lidí to v té chvíli vzdává. Prostě to nejde.

Je zajímavé, že pokud takový moment překonáte, tak to najednou zase jde, snad i lépe než předtím. Samozřejmě než se přiblížíte k další zdi.

Příští díl čekejte počátkem prosince.

Autor: Lubomír Kamenský | pátek 25.11.2016 14:44 | karma článku: 12.87 | přečteno: 825x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 49 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.22 | Přečteno: 330 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 959

Datový analytik a zahradník

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...